Llan de Cubel vuelve al #interceltique nel Añu d’Asturies

Con Xuan a la gaita, Marcos Llope a la flauta, Elias al Bouzuki, Fonsu Mielgo y Simon Bradley al violín…

Llan de Cubel es al Festival Interceltique de Lorient, lo que este es a la música folk asturiana: un escaparate de tendencia. Y su actuación del miércoles en el espace Marine de Lorient deja bien claro lo que se intuía en ambos casos. Verdaderamente ha llegado la madurez.

Asturies ya no es un país celta desconocido del norte de España que limita con Galicia. Es una entidad cultural y social propia que se reconoce con facilidad en las calles de la villa bretona del departamento de Morbihan por mucho que siga sin aparecer en estudios de interceltismo tradicionales. Es el precio que hay que pagar por gobierno y gobiernos de desconexión cultural con el mundo al que de verdad perteneces. Pero eso es agua pasada. Asturies es una referencia en Lorient gracias a más de 25 años de trabajo de Lisardo Lombardía, que brilla ahora al frente de la dirección general del propio Festival, de Hevia, de Tejedor, de Rubén Alba, de Iñaki Santianes, de Andre Joglar, de Exposito  y de tantos y tantas otras, de tantas generaciones, que no tendríamos espacio para referir. Pero, por encima de todos estos magníficos artistas, siempre está un nombre: Llan de Cubel. Historia viva de la presencia asturiana en Lorient.

Y esa presencia viva, se mostró mnagnífica y madura en el escenario del Espace Marine de Lorient este miércoles 7 de agosto, preparando al público para la vuelta de Capercaillie, otro de los mitos del Festival venidos de “tierras altas”. La madurez de iniciar el concierto, tras un introductorio set instrumental con “La casa Gris”… probablemente la canción más madura y serena del grupo a lo largo de toda su historia y auténtica declaración de intenciones de lo que es y quiere ser Asturies, gracias a la profundidad del poema de Naciu Llope y también la “señaldá” cultural de la composición musical.

Luego el concierto seguiría repasando el repertorio más popular del grupo, perfectamente reconocido en Lorient, con una ejecución tranquila, sin altibajos, sensata, madura…

 

Llangréu (Asturies), 1962. Llicenciáu en Filoloxía Hispánica y Master en Desenvolvimientu Local pola Universidá d'Uviéu ye tamién espertu n'Alministración de Servidores Web pola Universidá de Granada. Doctorando de la Universidá del País Vascu, ye Profesor Acomuñáu de la Universidá Carlos III de Madrid, onde imparte l'asignatura de Técniques de Llocución y dirixe tamién el Cursu d'Espertu en Periodismu Dixital de la Universidá d'Uviéu y los cursos de branu sobre esta materia de la mesma universidá, cuntando con una nutrida participación nos cursos de branu de la Universidá de Cantabria y de la Complutense de Madrid, ente otres, siempres en relación col periodismu dixital.