Grand Nuit des Asturies

Tuenda y miembros del grupu Xeitu abrieron la Gran Nuit des Asturies del #interceltique de Lorient.

Ya se palpaba en el ambiente que la de este 2013 iba a ser verdaderamente la Gran Noche de Asturias, pero, sinceramente, ningún profesional o artista de cuantos componemos la delegación asturiana podía imaginar que la satisfacción alcanzaría las cotas que mostrábamos entrada la madrugada del martes 6 de agosto.

Y para abrir esa noche mágica de reencuentro con la más pura esencia de lo que Lorient significa para el mundo de la música y la cultura popular asturiana desde la Transición teníamos al mejor introductor posible: Tuenda. Una formación que cuenta con dos firmes soportes de lo que ha sido el andamiaje musical del folk en Asturias: Elías García, miembro fundador del mítico Llan de Cubel, Pepín de Muñalén (Pepín Menéndez) de La Bandina’l Tombu y Xosé Ambás, fundador de Narba y auténticu animador de la escena musical tradicional.

La capacidad comunicativa de Ambás, unido al rigor musical de Elías y Pepín, componen una oferta fácilmente digerible para cualquier tipo de público versado en la música popular, aún cuando sólo sea desde una perspectiva sentimental. Y como ya habían hecho en el montaje “La voz de la tierra” con el que se abría la participación asturiana en el Gran Teatro de Lorient el sábado, supieron conectar de inmediato con el público y hacer una propuesta serena y participativa acudiendo a su repertorio más trabajado. Una pequeña ayuda del grupo Xeitu danzando alrededor del escenario ponía la guinda a lo que no era sino un extraordinario aperitivo de la Gran Noche de la Asturianía en Lorient.

Llangréu (Asturies), 1962. Llicenciáu en Filoloxía Hispánica y Master en Desenvolvimientu Local pola Universidá d'Uviéu ye tamién espertu n'Alministración de Servidores Web pola Universidá de Granada. Doctorando de la Universidá del País Vascu, ye Profesor Acomuñáu de la Universidá Carlos III de Madrid, onde imparte l'asignatura de Técniques de Llocución y dirixe tamién el Cursu d'Espertu en Periodismu Dixital de la Universidá d'Uviéu y los cursos de branu sobre esta materia de la mesma universidá, cuntando con una nutrida participación nos cursos de branu de la Universidá de Cantabria y de la Complutense de Madrid, ente otres, siempres en relación col periodismu dixital.